1. instagram
  2. google
  3. youtube
Suefit Organik Mutfak telefon+90312 467 3940

12 Yaşından Sonra İnsan Beynine Neler Oluyor?

Sağlıklı beslenme vücut ve beyin gelişimi için çok önemli bir faktörtür. Bazı besinler, hafızayı güçlendirici etkisiyle dikkat çekiyor.
12 Yaşından Sonra İnsan Beynine Neler Oluyor?

Konumuz Hafıza Geliştiren Besinler olduğuna göre bu makalede sadece bu konuya değineceğiz. İnsan beyni her daim büyüyor ve gelişiyor. Belli bir yaştan sonra da gelişim geri dönüşe geçiyor. Söz gelimi 20 yaşında bir gencin hafızası ile 60 yaşındaki bir insanın hafızası bir olmamalı diye düşünüyorsunuzdur. İşin aslı öyle değildir. Hafıza tekniklerini öğrenen her bir insan kaç yaşında olursa olsun, sağlıklı olmak şartı ile bu yeteneği kazanabilir.

12 yaşından sonra insan beyni her iki lobu kullanabilirken, bu yaşta eğitilmeyen bir beyin 12 yaşından sonra her iki lobu beraber kullanmasa da birçok şaşırtıcı hafıza yeteneklerine sahip olabilir.

Hafızayı geliştirmek için önce sağlıklı besinler tüketmek gerekir: Beyin gücünü artırarak hafızanızı geliştirebilirsiniz. Bunu yapmanın bir yolu, besleyici- organik yiyecekleri tüketmektir. Bellek gelişimi için ideal yiyecek olarak seçilebilecek odaklı ve tek bir yiyecek yoktur. Birden fazla besin bu işi başarmanıza yardım eder.

Yaban mersini hafıza geliştirir

Özellikle yaban mersini üzerinde yapılan araştırmalar sonucu beyne olumlu etkisi bilinmektedir. Yaban mersini, hafıza arttırıcı fitokimyasal olarak düşünülen antosiyanin bileşiklerini içerir. Yaban mersini ayrıca, artmış beyin aktivitesine katkıda bulunan birçok ilave fitokimyasal madde içermektedir.

Yumurta sarısı hafıza geliştirir

Bu alanda araştırmalar yapan uzmanlar, 7 yaşın altındaki çocuklara yumurta sarısı verilmesini önerir; bu sebeple beynin düzgün gelişimi için gerekli besin maddeleri sağlanır.

Kafein hafıza güçlendirir

Kafein içeren Kahvenin, beyin aktivitesini artırdığı için hafızaya iyi geldiği söylenir. Kafein beyindeki adenosin reseptörlerine bağlanır ve bu durum nöronların daha aktif hale gelmesini sağlar. Daha sonra hipofiz bezi buna göre tepki verir ve adrenalin salınması için adrenal bezleri işaret eden bazı hormonlar serbest bırakılır. Bununla birlikte, bu etki bir kez tükendiğinde beyniniz kendini yorgun hissedebilir.

Balık hafızayı güçlendirir

Yüksek konsantrasyonda omega-3 yağ asitleri içeren gıdaların, hafızadaki bir düşüşü tetikleyen hücre inflamasyonunu hafifletmesi söz konusudur. Bu faydalı yağ asitleri aynı zamanda bellek ve konsantrasyonu arttırmaya ve yaşlanmaya bağlı hafıza kaybını önlemeye yardımcı olur. Orkinos ve sardalya gibi yağlı balıklar, omega-3 yağ asitleri bakımından zengindir ve bu nedenle hafızayı artırmaya yardımcı olurlar.

Elma hafızayı iyileştirir

Elma Alzheimer hastalığının riskini azalttığı bilinen büyük miktarda antioksidan olan quercetin içerdiği için " her gün elma yiyen biri kolay kolay Alzheimer olmaz " diyebiliriz. Quercetin, elmaların kabuğunda daha yüksek konsantrasyonda bulunur. Elmaların diğer bir faydası ise beyne yararlı antioksidan antosiyanin içermesidir.

Ispanak hafızayı güçlendirir

Hayvanlar üzerinde yapılan araştırmalara göre, ıspanağın düzenli tüketiminin hafıza kaybını önlemeye yardımcı olduğu ortaya çıkarıldı. Ispanak, yaşlanmaya bağlı olarak Alzheimer hastalığını ve hafıza kaybını önlemede önemli bir rol oynadığı bilinen folik asit bakımından zengindir.

Her gün bir avuç fındık hafızayı güçlendirir

Fındıklarda omega-3 yağ asitleri, omega-6 yağ asitleri, folat, vitamin B6, E vitamini ve birkaç antioksidan bulunur. Yüksek besin değeri nedeniyle, fındık beyin gücünü ve hafızasını artırmaya yardımcı olur. Badem, ceviz, fındık, kaju fıstığı ve yer fıstığı gibi fındıkların hepsi beyne ve hafızaya yararlıdır.

  1. Tümünü Listele
Sağlıklı Dönüşler
DİYET YEMEK SERVİSİ FORMU

* Tüm form alanlarını lütfen eksiksiz doldurunuz. Bizi tercih ettiğiniz için teşekkür ederiz.

Suefit Organik MutfakSuefit Organik MutfakTunus Caddesi No 48/13 Kavaklıdere 06680 Çankaya Ankara
0312 376 39400531 517 9806