1. instagram
  2. google
  3. youtube
Suefit Organik Mutfak telefon+90312 467 3940

22 Mayıs Dünya Obezite Günü- Sağlığının Farkında Ol

Obezitenin ve sağlığınızın farkında olun, önemseyin.
22 Mayıs Dünya Obezite Günü- Sağlığının Farkında Ol

Aşırı kiloluluk ve obeziteyi sağlığa zarar verebilecek boyutta vücutta anormal veya aşırı yağ birikimi olarak tanımlar Dünya Sağlık Örgütü (WHO)

2016 yılındaki araştırmasına göre dünyada;

-18 yaş ve üstü (yetişkin) bireylerde 1.9 milyar kişinin aşırı kilolu olduğu belirlenmiş, bu sayının 650 milyonu ise obez

-Dünyada orana bakarsanız yetişkin bireylerin %13'ü obez (WHO,2016)

Türkiye Beslenme ve Sağlık Araştırması'na göre Türkiye'de bu oran;

Toplumdaki obezite sıklığı %30.3

**Kadınlarda %41.0

**Erkeklerde %20.5 

(TBSA,2010)

Obeziteyi ve derecesini nasıl belirlersiniz peki? En sık kullanılan pratik olan BKİ yani beden kütle indeksi. WHO der ki; vücut ağırlığını (kg) boyun metre cinsinden karesine (m2) oranladığınızda yetişkinlerde bu oran:

! 25 kg/m2'den fazlaysa bu birey aşırı kiloludur

!! 30 kg/m2'den fazlaysa bu birey obezdir

Sadece yetişkinlerde değil bu önemli sağlık sorunu çocukları da etkiliyor. 5 yaş altı çocuklarda büyüme eğrileri takip edildiğinde boya göre vücut ağırlığı; 

2 SD ve üzeriyse aşırı kilolu,

3 SD ve üzeriyse obez

Peki obezite neden kendini göstermekte? WHO bunu en özet şekilde ve genele yorumlayarak;

  • özellikle şeker ve yağ içeriği yüksek enerji alımının fazlalığı,
  • ve sedanter (hareketsiz) yaşam 

Eğer obezite dikkate alınmazsa ve önleyici faktörler hem birey, hem toplum hem de dünya olarak yürütülmesi çok daha komplike sağlık sorunlarını doğurabilir:

Kalp-damar hastalıkları

Diyabet

Göğüs, böbrek, karaciğer, prostat gibi kanser türleri

Kısaca "BKİ artar ise kronik hastalıklar artar"

Elbette bu noktada besin sanayinin faliyetleri ve ülke politikaları önemli rol oynamakta ancak öncelik kişisel tercihlerimiz;

-Günlük enerji alımınızı sınırlayın, yağ ve şeker tüketiminizi azaltın

-Meyve ve sebze tüketiminizi, kurubaklagil tüketiminizi, tam tahıllı ürünlerin tüketimini arttırın

-Düzenli fiziksel aktiviteniz olsun; haftada 150 dakika orta tempolu hareket edin

 

Obezitenin ve sağlığınızın farkında olun, önemseyin.

 

  1. Tümünü Listele
Sağlıklı Dönüşler
DİYET YEMEK SERVİSİ FORMU

* Tüm form alanlarını lütfen eksiksiz doldurunuz. Bizi tercih ettiğiniz için teşekkür ederiz.

Suefit Organik MutfakSuefit Organik MutfakTunus Caddesi No 48/13 Kavaklıdere 06680 Çankaya Ankara
0312 376 39400531 517 9806