1. instagram
  2. google
  3. youtube
Suefit Organik Mutfak telefon+90312 467 3940

Chia Tohumu

Chia bitkisi, gerçek adıyla Salvia Hispanica L.; kökeni Güney Meksika ve Kuzey Guatemala olan bir bitki türüdür.
Chia Tohumu

Chia bitkisi, gerçek adıyla Salvia Hispanica L.; kökeni Güney Meksika ve Kuzey Guatemala olan bir bitki türüdür. Bitki yaprakları mor veya beyaz olmakla birlikte; bitkinin asıl dikkat çeken kısmı tohumudur yani; chia tohumu. Gri veya siyah olarak gördüğümüz bu tohumun; yağ içeriğinin %25-40 civarında olduğu ve bu yağ içeriğinin %60’ını omega 3, %20’sini omega 6’nın oluşturduğu gözlenmiştir. Chia tohumunun %30-40’nın ise liften oluştuğu tespit edilen bir başka içerik. 2017 yılında yapılan bir araştırma chia tohumunun fonksiyonel besin olma özelliğine de değinmekte. Fonksiyonel besin olması demek antiinflamatuar, antimutajenik, antikanserojenik ve kardiyovasküler hastalıklara karşı koruyucu etkisi olabileceğinin de bir göstergesi olma özelliğini taşımakta.

Araştırmalar chia tohumuyla ilgili güzel sonuçlar sunarken burada bir parantez açmakta fayda var; chia tohumunun sağlığa pek çok faydası olmasının yanı sıra unutulmamalı ki %40 oranında yağ içermekte ve yine %30-40 oranında lif içeriği var. Chia tohumu aşırı miktarda tüketildiğinde fazla yağ alımına sebep olabilir veya fazla lif alımından dolayı barsak problemlerinin oluşmasına neden olabilir.

Beslenme adına chia tohumuyla ilgili günlük bir tüketim önerisi uluslararası kuruluşlar tarafından bulunmamakta. Suefit beslenme uzmanları olarak da günlük chia tohumu tüketimi gibi bir önerinin doğru olmayacağı görüşündeyiz. Unutulmamalıdır ki “mucize besin” diye bir şey yoktur.

Chia tohumunu ara öğün olarak tüketmek en keyiflisi olabilir. Chia puding jelleşme özelliğinden dolayı puding yapmaya oldukça uygun bir besin. Dilediğiniz bir meyve ile chia’lı puding hazırlayabilirsiniz. Biz muzlu olanını yaptık ve nefis oldu, deneyebilirsiniz. :)

Muzlu Chia Puding (4 porsiyon)- 80 kkal/porsiyon

Malzemeler

  • 2 su bardağı (400 ml) süt
  • 6 yemek kaşığı (60 g) chia tohumu
  • 1 orta boy (250 g) muz
  • Üzeri İçin; 1-2 adet badem ve taze nane yaprağı

Yapılışı

Derin kaba sütü ve chia tohumlarını alıp üzerini hava almaması için kapatın ve bir saat kadar oda sıcaklığında bekletin. Bir saatin sonunda jel kıvamı oluşmalıdır. Muzu iyice yıkadıktan sonra püre kıvamına getirin. Jel kıvamında olan karışım ile birleştirin, servis kaplarına alın. Üzerini badem ve nane yaprağı ile süsleyin.

  1. Tümünü Listele
Sağlıklı Dönüşler
DİYET YEMEK SERVİSİ FORMU

* Tüm form alanlarını lütfen eksiksiz doldurunuz. Bizi tercih ettiğiniz için teşekkür ederiz.

Suefit Organik MutfakSuefit Organik MutfakTunus Caddesi No 48/13 Kavaklıdere 06680 Çankaya Ankara
0312 376 39400531 517 9806