1. instagram
  2. google
  3. youtube
Suefit Organik Mutfak telefon+90312 467 3940

Ramazan Ayında Beslenme

Ramazan ayı, Müslümanların inançları doğrultusunda oruç ibadetini gerçekleştirdiği aydır.
Ramazan Ayında Beslenme

Oruç, güneşin doğuşundan batışına kadar olan sürede, kişinin hiçbir şey yiyip içmemesidir.  Bu süre,  günlerin uzunluğuyla değişmekle birlikte yaklaşık 15-17 saattir.

Bu süre boyunca hiçbir şey tüketmemek, bireyde bazı fizyolojik değişikliklere neden olabilir. Başta sıvı yetersizliği kendini hissettirebilir. Bu sene ki ramazan ayı da, yine sıcak günlerin yaşandığı döneme denk gelmekte; bu durum sıvı kaybının daha fazla olmasına neden olabilir. Özellikle %1 oranında sıvı kaybı, konsantrasyon azalmasına, matematiksel fonksiyonların düşmesine, kısa süreli hafıza kaybı gibi basit şeyleri hatırlayamamak şeklinde kendini gösterebilir.

Ramazan ayını doğru beslenmeyle, sağlıklı ve keyifli geçirilebiliriz. Şöyle ki;

Günlük mutlaka 2,5 L sıvı içmeliyiz, bu suyu da iftardan sahura kadar olan sürede yavaş yavaş içmeliyiz,

Hızlı tüketilen sıvı vücuttan hızlıca atıma neden olur. Çay- kahve tüketimini sınırlamalıyız;

Çay maksimum 5 çay bardağını, kahve ise 2 fincanı geçmemelidir.

Fazla çay ve kahve tüketimi, diüretik (sıvı atıcı) etki göstererek aldığımız sıvının atılmasına neden olabilir.

İftarı ikiye bölmelisiniz. Çorba iftarın vazgeçilmezlerinden olmalıdır. Hurma gibi iftariyelikler tüketerek orucunuzu açabilirsiniz, 1-2 bardak suyunuzu içtikten sonra çorba tüketmek iftar için ideal olacaktır. Yavaş yavaş, acele etmeden tüketilmelidir

Orucu açıp, su ve çorba içtikten 20-30 dakika sonra ise protein kaynaklı bir yemek (et/köfte/tavuk veya etli sebze yemeği),yanına zeytinyağlı veya bol yeşil salata, yoğurt/ayran/cacık ve 1-2 ince dilim veya ramazan pidesinin bir avuç içi kadarını tüketebilirsiniz.

İftarımızı yaptıktan sonra sahura kadar ara öğün yapmak oldukça önemlidir.  İftarı bitirdikten 2-2,5 saat sonra ara öğün yapmalısınız. Bu ara öğünde meyve, süt/yoğurt, ceviz/fındık/badem veya bir sütlü tatlı yer alabilir. Örneğin, kendinize çilekli bir süt veya çilekli yoğurt yapıp üzerine biraz badem ekleyebilirsiniz. Yaz aylarına giriyoruz havalar ısınmaya başladı, bu dönemde dondurma da tüketmek isteyebilirsiniz. Beslenmeyi çeşitlendirmek adına, dondurma da iyi bir ara öğün seçeneği olabilir. Ama bu dondurma sade olmalı; meyveli/çikolatalı vb olmamalıdır. 2 top sade dondurmaya ceviz ekleyip 1 ince dilim ananas ile renklendirebilirsiniz.

İftar sonrası ara öğün saatinden önce, hafif tempolu 30 ile 45 dakika yürüyüş yapmak, sindirim sisteminizin daha rahat çalışmasını sağlayacaktır.

Sahurda, özellikle tok tutucu ve besin değeri yüksek besinler tercih etmek doğru olacaktır.

 Yumurta, peynir, bol yeşillik sahurda soframızda mutlaka yer almalı.

 Ekmek tercihi ise, çavdar veya tam buğdaydan yana olmalıdır.

Kızartma yönteminden kaçınmalı, yiyeceklerimize ekstra tuz eklenmemeli, az tuzlu peynirler tercih etmeliyiz. Süt ve yoğurt sahurda sofraya konulacak besinlerden olmalıdır.  

Örneğin hamur kızartması veya börek tüketmek yerine krep yapın ve bu krepi yaparken çavdar unu veya tam buğday unu kullanın. Şekerli besinlerden (reçel, fındık kreması, fıstık ezmesi vb) uzak durun, zira şeker susama hissini arttırır.

Herkese hayırlı ramazanlar :)

 

  1. Tümünü Listele
Sağlıklı Dönüşler
DİYET YEMEK SERVİSİ FORMU

* Tüm form alanlarını lütfen eksiksiz doldurunuz. Bizi tercih ettiğiniz için teşekkür ederiz.

Suefit Organik MutfakSuefit Organik MutfakTunus Caddesi No 48/13 Kavaklıdere 06680 Çankaya Ankara
0312 376 39400531 517 9806