1. instagram
  2. google
  3. youtube
Suefit Organik Mutfak telefon+90312 467 3940

Yoğurttan Gelen Sağlık

Türk sofralarının vazgeçilmezidir yoğurt. Pek çok tada da ev sahipliği yapar. Cacık ve ayran yoğurdun evlatları gibidir.
Yoğurttan Gelen Sağlık

Türk sofralarının vazgeçilmezidir yoğurt. Pek çok tada da ev sahipliği yapar. Cacık ve ayran yoğurdun evlatları gibidir. Türk toplumunun keyifle tükettiği ve en sık tüketilen süt grubu besin olan besine biraz farklı bir açıdan bakalım.

Yoğurt, sütün fermente edilmesi sonucu oluşan, aktif bakteri kültürü içeren, protein içeriği ve kompozisyonu düzgün şekilde bulunan; kalsiyum, magnezyum açısından zengin bir besindir. Günümüzde tüketimi süte göre günden güne artmaktadır. Günlük tüketilen besinlere göre yoğurt tüketimi tip 2 diyabet riskinin azalmasında etkili olurken; vücut ağırlığı ve vücut kompozisyonunun dengelenmesinde de etkili bir besindir. Yapılan pek çok çalışma yoğurt tüketiminin kandaki glikoz ve insülin artışının, insülin direncinin, sistolik kan basıncının, trigliserit sirkülasyonunun azalmasında ve daha iyi diyet kalitesinin oluşmasında etkili olduğunu belirtmiştir. Pek çok makronutrient (karbonhidrat, protein, yağ) mikronutrient (vitamin ve mineraller) ve biyoaktif peptitler açısından zengin olması metabolik sağlığın sürdürülmesine yardımcı olabileceği özelliğini vermektedir.

Süt ve yoğurt benzer komponentleri içermesine rağmen laktoz açısından farklılık gösterirler. Sütün fermente olmasında görevli bakteriler besin olarak bir dissakkarit türü olan laktozu kullanır ve bu sebeple yoğurttaki laktoz içeriği azalır. Bu etkileşim laktik asit oluşmasında ve gut mikrobiyotasına (bağırsak sistemine) etki göstermesinde oldukça etkili bir süreçtir.

Düzenli yoğurt tüketimi olan bireylerde beden kütle indeksinin (BKİ),bel çevresinin, vücut yağ oranının ve vücut yağ kütlesinin daha düşük olduğu ve daha iyi bir glisemik profilin izlendiği belirlenmiştir. Global diyet kalitesi açıklaması olmamakla birlikte yoğurt tüketimi vücut kompozisyonuyla ilişkili olduğu ve metabolik sağlığa yararları olduğu bilinmektedir.

Günlük yoğurt tüketiminize özen göstermeniz ve günlük 4-5 porsiyon süt ve süt ürünleri tüketmeniz yeterli kalsiyum, magnezyum ve protein gereksinmesini sağlamak açısından oldukça önemlidir. Öyleyse yoğurtla ilgili bu kadar iyi sonuçlar belirlenmiş durumdayken günlük 4-5 porsiyonun bir kısmını yoğurda ayırmakta fayda var J (Not: probiyotik yoğurttansa direkt yoğurdun kendisini tüketmek çok daha doğru; hatta yoğurdunuzun içine 2 yemek kaşığı yulaf ezmesi eklediniz mi hem sağlıklı hem lezzetli bir seçenek oluşturur. :) )

  1. Tümünü Listele
Sağlıklı Dönüşler
DİYET YEMEK SERVİSİ FORMU

* Tüm form alanlarını lütfen eksiksiz doldurunuz. Bizi tercih ettiğiniz için teşekkür ederiz.

Suefit Organik MutfakSuefit Organik MutfakTunus Caddesi No 48/13 Kavaklıdere 06680 Çankaya Ankara
0312 376 39400531 517 9806